Alla inlägg under augusti 2007

Av Emily - 31 augusti 2007 21:44

Ja imorgon är den stora dagen för mattias mamma och hennes sambo. ska bli riktigt roligt. Fick äntligen tag i en klänning som är suverän.. imon sa det inhandlas en liten present.. men den riktiga får de bestämma själva. en upplevelse ska det iaf vara!


så för att orka med morgondagen måste  man nog krypa i säng nu..


nattinatti! 

Av Emily - 29 augusti 2007 21:07

Jag lever i ett glädjerus just nu.. Allt är bara så himla perfekt. Vi får verkligen hoppas att allt går vägen nu bara! Och schemana är klara. Och ser dessutom väldigt bra ut om jag får säga det själv, och det får jag för det är ju jag som bestämmer=)

Av Emily - 29 augusti 2007 19:47

Ja. Det kan man ju lugnt säga! Den här dagen är nog den bästa i mitt liv hittills! eller ja nästan iaf=)


Har vart okej tempo på jobbet. Flytit på bra hela dagen och sådär. Sen så vart jag ju hos frissan efter det. Så nu är man ju mörkhårig med en kopparfärgad slinga som löper genom ena sidan av huvudet. Är grymt snyggt om jag får säga det själv. Bild kommer!


Sen så, dagens stora höjdpunkt.

Hittade ju en lägenhet på hemnet igår. En exakt likadan som den vi tittade på sist, som vi ju så snopet inte fick. Ligger i trappuppgången bredvid på samma adress. Så idag så ringde mattias till mäklaren och lade en mille i bud. Och gissa vad? Vi fick den!!!!!!!!!!


WEEEEEEEE!!!!


Alltså det är helt fantastiskt ju. En trea på ca 65 kvm med balkong och så nära till allt. Järnbrott blir perfekt för oss. Är ju en hel del att fixa i lägenheten men ändå. Det är mest målning och det har pappa lovat att hjälpa till med (mot ersättning såklart, han har ju fullt upp med firman!). Ska kolla på lägenheten och träffa mäklaren på måndag morgon klockan halv tio på morgonen. Och som om det inte kunde bli bättre så kom våra köksluckor idag så nu ska lägenheten vår fotas och ut till försäljning på måndag!


Fantastiskt var nog ordet!


Är en skitbra dag, och den hade vart fulländad om mattias bara vart hemma men han är på väg ner till tyskland just nu. Man kan ju inte få allt här i livet minsann...


Nu ska jag tråkjobba med att lägga nya scheman. det förra vart inget bra och det nuvarande går ut på söndag..


tråk,tråk men från en lycklig emily!

Av Emily - 28 augusti 2007 21:58

Blir håret mörkt brunt och fint igen. Har tröttnat på alla dessa dåliga hemmafärger som inte blir nåt bra och bestämt mig för att minsann gå till frissan och göra det ordentligt. Går loss på 750 spänn, bara för färgningen men det får det allt vara värt!


Precis betalt räkningarna nu. Inte alls farligt. Blir en bra månad det här. Har satt in 20000 på ett sparkonto, vilket känns helt fantastiskt. Och mer ska det bli! För en ev resa, ny bil eller vad som helst annat i framtiden. Man behöver ju en buffert som mattias så fint säger.!


Han är förresetn iväg och kollar på IFK.. Inte helt ovanligt va...


Jag sitter här i min ensamhet och tycker synd om mig själv. Har jobbat i 10 tim idag. Är helt slut. men världens underbaraste mattias åkte iväg och köpte ett massagefotbad till mig och då blev jag ju såklart överlycklig. Som jag har längtat efter ett sådant! Har bara inte blivit av att jag köpt nåt..


Och kanske, kanske så har vi en lägenhet på G.. Hoppas!


Pussa

Av Emily - 26 augusti 2007 21:59

Ja för inte har man väl tid över för annat på söndagskvällarna? Har nu suttit sen klockan halv sju och lagt scheman. Är ingen lätt uppgift vill jag lova. Speciellt inte när det är två helt nya färskingar som ska in och läras upp. Men jag fick nog ihop det rätt hyfsat. Rätt jämt med tider och sånt där.


Har rusat runt på stan heeeela dagen idag. Men inte hittade jag nån klänning till bröllopet.. Så typiskt. Hittade två andra klänningar, en ljus grå och en röd(!) på rea, 200 spän för båda och fina som bara den!


Ska försöka mysa lite med snutten min som nog tyckt att jag har vart lite väl osocial ikväll. Men vad göra?


Imorgon kl 8.00 är det personalmöte också. Som jag ska hålla i. Nervöst? Ja verkligen! Men det borde nog gå vägen..=)


Nä som sagt.. Söndagsmys kanske?


kramar

Av Emily - 26 augusti 2007 10:18

Jag är trött.! Sitter och degar hemma och väntar på att klockan ska bli elva. Då ska jag, mattias, och mattias syster åka in till stan för att kolla på bröllopskläder. Mattias mamma gifter ju sig på lördag. Ska bli riktigt kul. Borgerligt ute i särö, men ändå mitt första "halvriktiga" bröllop.


Igår var vi iväg på släktträff ute i Hunnebostrand i Bohuslän. var på pappas sida. 32 stycken var vi och då saknades det typ 9 st ändå.

Blev inte så sena därifrån med tanke på att vi skulle åka hela vägen ner till göteborg vilket tog cA 1.5 timme.


Har inte blivit mycket uppdaterat den här veckan men jag har helt enkelt inte haft tid. Har haft så himla mycket att göra hela tiden så det har inte riktigt hunnits med. Så är ju det ibland.


Nä dags att göra iordning sig kanske?

Kramas

Av Emily - 23 augusti 2007 11:37

Ja om ett par timmar ska man minsann vara hos frisören. Var ett par månader sedan jag var där sist så det är verkligen på tiden..


Håret ser ut som skräp, och slitet är det också såhär efter sommaren. För visst är den typ över nu. Löven på det stora kastanjeträdet som växer utanför vår lägenhet har börjat bli orangea och det blåser sådär härligt som det gör på hösten. Det är ju inte kallt eller så men ändå. Man börjar känna av att hösten är på väg. Gillar faktiskt hösten jag. Så himla mysigt att krypa upp i soffan med en kopp varm choklad och så alla dessa underbara färger som pryder både träd och himmel. Ja mys är det allt.


Blev medlem på Facebook igår. Efter tips från systeryster. Och det är minsann nästan beroendeframkallande. Fastnade direkt. Är en sucker för sånna där sidor.


Idag ska Mattias iväg till tyskland igen. han börjar klockan ett. Jag ska vara på jobbet vid fyra idag så det blir väl till at äta lite lunch efter frisörbesöket. Kommer sakna min plutt idag. Fast man ska ju inte klaga. Har haft världens mysigaste morgon tillsammans.


Vid närmare eftertanke så kanske man ska ta och utnyttja den timme man har kvar med honom innan han åker!


Pussar

Av Emily - 22 augusti 2007 18:21

Ja idag har jag minsann lovat killen att vi ska kolla på landskampen mellan usa och sverige. De spelar ju på ullevi idag så. Vi ska sitta här hemma i soffan o kolla. Han slutar ju inte förrens vid åtta så han missar början. Får hoppas att det inte blir några mål gjorde då. Ska alldeles strax börja förbereda för maten. Ska göra lite småplock som man kan äta fastän man sitter i soffan. Blir kycklingspett, vårrullar, lite bröd, pastasallad, vitlöksmarinerade räkor och så lite ris. Och så blir det jordgubbar till efterrätt. Smarrigt värre.


Jobbat har man gjort idag också. Gick väl helt okej. Var rätt lagom med folk så dagen flöt på rätt fort. Hann springa in till frissan som ligger mitt emot jobbet och bokade in en tid imon. Börjar ju bli dags för håret att få bli bortskämt nu. Blir iaf klipp och sen får vi se vad jag känner för efter det... Blir kort iaf. Har liksom vant mig vid det nu. Det känns långt nu när det går till axlarna. Skumt det där. Har ju alltid varit långhårig bortsett från en period när jag var liten då..


Nä som sagt maten kallar!


Kramas

Presentation

Omröstning

Vilken är den bästa fyllematen?
 Pizza
 Hamburgare
 Kebab med mos
 Kebab i pita
 Halv/Hel special (gärna med räksallad såklart)
 Korv med bröd
 Inget av ovanstående

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards