Alla inlägg under juni 2007

Av Emily - 29 juni 2007 18:08

Japp. Imorgon smäller det. Blir att gå upp tidigt som faen, närmare bestämt klockan 5 eftersom vi ska samlas utanför Kaarinas klockan 6.20 Kaarina är Mattias mamma och hon och hennes "nye" ska gifta sig den 1 september s imorgon blir det till att fira med en ordentlig möhippa! Ska åka över till Danmark där det ska drickas öl, lekas och ätas förhoppningsvis god mat.


Ser verkligen fram emot detta! Min första möhippa ever.. Och en till ska det dessutom hinnas med i år. I augusti närmare bestämt. För min kusin som överraskande gifte sig för ett par veckor sen.


Jaja, idag har jag vart inne en sväng i stan eftersom jag hade i uppgift att fixa snacks till imon kväll. Blev chips, jordnötter, chilinötter, salta pinnar och ostbågar. Blir säkert bra så. Kom på när jag satt på bussen att man kanske skulle köpt lite smågodis osså men det får funka ändå. Hittade även en jättesöt top från Only för bara 79 spänn och ett par vita leggings för 59. Som hittat!


Här hemma har det städats lite och slappats mest hela dagen. Snart kommer dessutom sötisen hem och då ska vi laga lite mat o sånt där. Blir thaikyckling med äggnudlar och grönsaker. Mums!


Bye for now!


Kramas

Av Emily - 28 juni 2007 18:40

Hihi.. Låter fortfarande lite konstigt i mina öron det där. Men det var iaf vad min chef kallade mig för idag. "Ja men nu är ju du (typ) chef emily". Vilket alltså betyder att allt ansvar ligger på mina axlar i princip. Hehe. Fast roligt är det. Från och med vecka 33 så är det jag som lägger alla scheman och fixar med allt annat bös. Spännande men väldigt pirrigt i magen.


Vecka 38 blir det förhoppningsvis även en intensivkurs och körkort som jag ju behöver ha när jag blir ansvarig till hösten.


Fick reda på idag att min chef har planer på att öppna en ny butik på kungsgatan och detta skulle innebära att det blir jag som får ta hand om och driva affären i linné ensam typ. Skitkul om det blir så. Men än har banken inte bestämt sig så det återstår väl att se!


Mattias har dragit iväg och jobbar. Han skulle till Oskarshamn eller nåt och kommer hem imon kväll. Väldigt segt med tanke på att jag är ledig imon. Får väl se till att roa mig själv helt enkelt. Ska ta tag i röran här hemma och sortera bland mina kläder som fullkomligt väller ut ur byrån. Hur kan man ha så mycket kläder men ändå inte ha någonting att ta på sig? Förstår mig inte på det där så det är nog på tiden med en rensning.


Skriver mer senare!


Puss

Av Emily - 26 juni 2007 22:46

Har äntligen hittat lägenheten med det stora Dt.. hehe.. fast det ligger ju lite off.. Bäckebol/backa typ. Men ändå..

Nästan 70 kvm en tvåa på bottenplan med stooor uteplats och liten trädgård. Tom ett träd. Är ju inte illa direkt. Ska åka och kolla på den på måndag så vi hoppas att det känns lika bra då också. Bor mest svenskar i området också, inte för att det gör så mkt för min del, men Mattias är väldigt noga med att påpeka att han minsann inte tänker bo i nåt ghetto.. haha han är rolig den lille..=)

Utgångspriset är på 645000 också så det är väldigt bra!

Har precis kommit hem efter att ha fikat med lilla Anna. Hon hade visst gjort slut med sin kille för några veckor sen. det märks att man inte ses allt för ofta. Lite tråkigt men våra scheman går inte riktigt ihop och dygnet har alldeles för få timmar för att allt ska hinnas med..


Annars har jag mest jobbat och varit hemma med snubben idag. Mysigt!


Och Maria, vad händer med din blogg hela tiden? Blir ju tokig utan den=)


Nu ska jag pussas med min älskling, han ska ju neråt tyskland imon lagom tills jag slutar så ev så syns vi inte igen förrens på fredag kväll.


Puss och god natt på er alla!

Av Emily - 20 juni 2007 21:24

Ja man får ju passa på när både jag och pojk har sovmorgon imorron. Eller det är ju bara jag som ska jobba. Mattias har redan jobbat färdigt för den här veckan (orättvist). Fick timrapporten ifrån jobbet idag osså. Hade jobbat 157 tim vilket ju är heltid så jag var väldigt nöjd måste jag säga. hade räknat med en rätt kass månad eftersom det inte känns som om jag jobbat nånting alls. men men cash är ju alltid fint, och dessutom så hoppar lönen in på kontot redan imorgon! wee.. party på midsommardagen alltså=)

om nåt har öppet uppe i Fjällbacka vill säga. Ska ju dit till mor och far över midsommar åker imon och kommer hem på söndag så det ska bli skönt med en liten minisemester med mammas goda mat i några dagar. Synd bara att det ska bli dåligt väder hela helgen. Hade ju velat åka ut i deras nya båt osså, men det kanske löser sig ändå..


Nä nu ska jag hoppa in i duschen för att sen se på Little Miss Sunshine som vi precis vart och hyrt. Och så lite smågodis till det.. mysmys..


Ha en trevlig kväll alla sötisar där ute!


Kramen

Av Emily - 20 juni 2007 17:16

Det blir ingen ny lägenhet för oss. Inte just nu iaf.


Budet har redan gått upp till 970 000 och vi satte en gräns på 950 000. Så jäkla surt men va fan. Göteborg är ju dyrt det vet vi.


Har hittat en två i mölndal som är tokfräsch som man förhoppningsvis iaf kan åka o kolla på. Visning på måndag iaf och då är både jag och mattias lediga.


jäjä hörs senare...

Av Emily - 19 juni 2007 17:44

Var ju och kollade på den dära lägenheten igår då.. och den hade blivit jättefin om man rustade upp den lite, så därför bestämde vi oss för att chansa. Och för tillfället så leder vi budgivningen med 925000. Wee.. men det är en dag imorgon också när bdgivningen antas fortsätta. Ska komma 2 personer till imon och kolla eftersom de inte hann dit igår. Blir så trött. Kan inte den där snubben bara godta vårt bud och så är det klart. Vi har sagt att vi kan tänka oss gå upp till 950 till en miljon och vägen dit är inte särskilt lång!


Annars har det vart en seg dag på jobbet och allmänt slöande sen jag kom hem. Härligt. Blev inte så mycket röjning igår eftersom jag ju inte har nånstans att göra av skiten. Jäkla etta vi har! blir arg på sånt. Ikväll blir man hemma själv ett tag osså eftersom mattias ska iväg och planera svensexa i kba. Jag ska grilla pepparbiff och göra ugnsbakad färskpotatis. Mums! Får skämma bort sig lite ibland ju=)


Ska iaf försöka få dammsugit här nu när jag iaf har lite tid över, kan ju inte göra mer just idag och därför släpper nervositeten lite nu.


Vi vill ju verkligen ha den här lägenheten!


Kramas

Av Emily - 18 juni 2007 14:22

Ja det märks minsann att man gick upp tidigt idag.. Är redan hur trött som helst.


Har vart uppe och käkat lunch nyss, blev en wallenbergare med potäter och så dagens tidning till det. Rätt skönt att gå och sätt sig ensam och mysa.


Men nu så vet jag som sagt inte riktigt vad jag ska hitta på. Funderar på om jag ska ta och röja lite här hemma i klädkammaren och i garderoberna. Har en massa skit ståendes som måste bort. Kanske lika bra att greja med det så att man inte somnar och sover bort hela dagen?


Ja så får det bli. Hörs sen=)

Av Emily - 18 juni 2007 10:57

Så..


Vaknade imorse av att klockan ringde 8.30 (blä). Hade en massa samtal att ringa berörande jobbet.. Ringde även till vår mäklare för att kolla upp vilket datum det skulle vara värdering av lägenheten. Det visade sig vara idag.. klockan 10!! fick ju panik eftersom vi inte städat och plockat undan sen vi kom hem från portugal (jag vet vi är lata). Men jag hann precis. Så nu har hon varit här och kollat. Skulle höra av sig senare med  själva slutsumman. Är lite spänd eftersom här inte är helt färdigt. Har tex inga köksluckor för tillfället=)


Hon tipsade dessutom om en visning ikväll klockan 18 på en 3a i Järnbrott. Hade vart helt perfekt och priset beräknas landa på mellan 900 och en miljon. Perfekt ju!


Hade nästan gett upp hoppet om att nånsin hitta en lägenhet som man har råd med.


Vet att jag inte uppdaterat om resan men jag håller på att fixa med kort och så så det kommer inom de närmsta dagarna!


Idag blir det förövrig mer städning (dammsuga, damma, tvätta golv och tvätt) och sånt där kul som Mattias inte vill gör.. haha.. han gör det ändå.. ibland iaf om man blir tillräckligt arg!


Sen ikväll blir det väl förhoppningsvis en visning och lite mys med pojken.


Bye for now!


Pussas

Presentation

Omröstning

Vilken är den bästa fyllematen?
 Pizza
 Hamburgare
 Kebab med mos
 Kebab i pita
 Halv/Hel special (gärna med räksallad såklart)
 Korv med bröd
 Inget av ovanstående

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards