Alla inlägg under maj 2007

Av Emily - 28 maj 2007 21:54

Så kommer en liten och kort resumé av helgen som precis har passerat..


Fredag spenderades ju på jobbet och sen på Ikea där det inhandlades lite smått och gott.. Olja/vinäger karaffer (skitsnygga och väldigt billiga), kuddöverdrag, en stång till köket där det ska hängas köksredskap. Plus lite annat som jag helt enkelt inte orkar skriva upp.. Sen drog vi bort till Bolagret i Högsbo där i köpte en glascylinder och lite prydnads blad o grejs som nu står placerad så fint i hallen. Tips efter homestylingen=)

 Sen på kvällen var vi hemma hos Paulina och Chrille och drack lite öl (gott) och vi hamnade till slut på Harrys i stan där det var jäkligt dött. Nåt konstigt Ska- band som spelade och esteter där till som dansade och hoppade.. hmm.. inte riktigt min stil vet väl alla som känner mig.


Lördagen var jag ledig och var med Mattias när han spelade fotbolls match. Vilken dom tyvärr förlorade med 10-0.. hehe.. skrattade lite i smyg men det kunde jag ju inte säga tillhonom.. stackaren.. han älskar allt sin fotboll..=)

På kvällen gjorde vi oss lite fina och åkte in till stan på middag och bio. Såg nya Pirates filmen, vilken var lite sisådär. Inte dålig men inte heller så grym som man hoppades på. Slogs av hur dyrt det plötsligt blivit att gå på bio. Biljetterna kostade hela 105 kr st!!! heeeelt sjukt!

Efter det åkte vi hem och mös till det här i lägenheten.


Söndagen var slapp. Vi låg hemma och jäste hela förmiddagen innan vi var tvugna att åka o kolla på en lägenhet som vi satt upp oss på. (köpa alltså). Den låg i Mölndal och var verkligen hur fräsch som helst. Men efter lite disskutioner(?) kom vi fram till att det skulle bli lite för dyrt för oss.. Dessutom är det nog lite tidigt att köpa nåt nytt.. vår kommer ju inte ut till försäljning förrens i augusti.

Efter det åkte vi och köpte lite nya skor innan mattias så småningom släppte av mig vid jobbet där jag tyvärr fick spendera resten av kvällen.


Idag har jag osså jobbat. Väldigt lugnt och skönt men samtidigt tråkigt när det inte händer så mycket. Vad är det me vädret egentligen?

Efter att jag slutade hämtade mattias upp mig och så drog vi till Willys för månadens matinköp. Jäklar vad mat det blev. typ 7 kassar men det blev ändå inte mer än 1300 kr. Bra med willys. Så nu har vi äntligen lite mat hemma igen. Vart lite dåligt med det de senaste dagarna.


Nu på kvällen har vi vart iväg och kollat på Blåvitt (såklart). Dom vann iaf idag. 1-0. Inte så välförtjänt kanske (straff) men det spelar tydligen ingen roll..=)


Nu ska jag krypa ner i säng med min sötnos!


Lite bilder ifrån helgen bifogas här nedan osså!


Puss och nyp:)

Av Emily - 24 maj 2007 16:46

Som en gnu faktiskt..


Hemkommen från jobbet och nyduschad är man osså. Behövde inte jobba till fem som tur var, hade jag nog inte orkat. Inte mycket sömn inatt minsann, blir aldrig riktigt bra sådan när mattias inte ligger bredvid...


Imon blir det till att besöka älskade Ikea.. wee.. är jättekul att gå omkring där och titta och köpa massa fina sake.. synd bara att killen min inte är riktigt lika glad över denna händelse. men det behövs. Måste ju byta ut lite grejer och tillägga en del saker för att göra lyan så attraktiv som möjligt. Förhoppningsvis får man pengarna tillbaka vid försäljningen också. Hade vart fint.


Nu ska Emly göra köttfärsås för det har Mattias minsann bestämt!


Skriver mer sen!


Puss



Av Emily - 24 maj 2007 15:53

Tjoho..


Då var man precis hemkommen ifrn jobbet, gött.. Slapp jobba till fem idag vilket var bra. Hade nog inte orkat mer. Världens segaste dag verkligen. Folk har ju inga pengar såhär dagen innan löning. Verkar det som iaf.. jäjä.. Varorna kom så dom fick ag plocka in. Rekommenderar ingen att stå i en frys som är -30 grader i typ 35 min..iiih! kallt som attans.. =)


pojken min kommer snart hem också.. längtar ju ihjäl mig snart.. ett par timmar brukar räcka innan saknaden sätter in.. han är så söt min lilla Mattias!


Imon ska vi åka till Ikea också och slösa pengar. Roligt! mattias är väl inte riktigt lika exalterad men det struntar jag faktiskt i! Ikea är kul. Så kan man fika osså=)


Av Emily - 23 maj 2007 17:32

Jaha.. då har man precis haft besök av en inredare..


Alla vet väl vid det här laget vad en homestyling firma gör så det behöver jag ju inte gå in på mer..


Hon kom hit och gick runt och kom med råd inför fotografering och visning. Var mest snt som är rätt tydligt, bort med småsaker, måla hallen och garderoben, fräscha blommor osv.. dessutom ringde våran mäklare, Sarah, och vi har nu bokat tid för värdering. Blir den 18 juni så nu får man snabba sig på med allt som ska fixas..


Är väl inte hela världen om vi inte hinner med allt tyckte Sarah, hon beräknar det vid värderingen ändå, bara vi vet hur vi ska ha det, och det gör vi ju..


Annars så har det väl inte hänt sådär jättemycket idag, inventerade för första gången på jobbet idag. Väldigt enkelt måste jag erkänna, bortsett från det faktum att typ inga siffror stämde.. massa bröd som bara "försvunnit" och sådär. Folk får helt enkelt bli bättre på att räkna dom.. Hur svårt ska det vara egentligen? väldigt för vissa uppenbarligen.. men det löser sig säkert allt eftersom..


Hemma ensam är man också.. Mattias är på väg ner till tyskland. Bra med de där turerna för då kan man inhandla billiga cigg, ja jag vet att det är blä, men vad gör man? Har försökt att sluta men det är ju inte så enkelt! Är iaf stolt över att jag går hela dagarna utan dom på jobbet eftersom det är en rökfri arbetsplats..


Mat blir det nog inte idag heller, tog med mig en macka från jobbet så jag nöjer mig nog med den. Ingen lust att smutsa ner hela köket efter att Mattias städade där igår.. så duktig så min lilla sötnos! saknar honom redan men det är ändå rätt skönt att få lite tid för sig själv.. Nu ska jag ta och röja ur garderoben så kan jag kanske måla där imorgon? om jag orkar vill säga jobbar 8-17 imorron.. blä..


Löning på fredag osså. Ska bli sååå skönt.. är verkligen helt pank. typ 80 spänn på kontot! Bra också att lönen även den är månaden blir helt grym, känns inte som om jag har jobbat nånting men ändå får jag ut över 11000.. grymt!


Nu ska jag som sagt städa!


mys på er:-)


me and my sweetie=) inte bästa kortet dock men vafan!

Av Emily - 22 maj 2007 16:42

Nu har man äntligen kommit hem från jobbet.. Älskar de här passen, 8-15 är helt enkelt perfekt! man kommer upp i tid och innan man vet ordet av så ska man hem igen och har ändå nästan hela dagen framför sig.. Mys är det.


imorgon blir det öppning igen, ska lära mig inventera så det blir lite stressigt med alla öppnings rutiner som man måste hinna med också. Men Emily hon klarar allt! Älskar att ha fått så här mycket ansvar, klart att det är stressigt som fan ibland och man får skiten om man glömmer att beställa tex paprika eller nåt. Men bara man har huvudet på skaft så löser det sig. Ju.


Mattias ska väl ta och komma hem från jobbet snart osså. Då ska vi iväg och kolla på IFK-Elfsborg hemma hos hans mamma. Inte lätt att ha ihop det med en fotbolls fanatiker, ibland känns det inte som om man gör annat än pratar, hör och ser fotboll.. helgalet. Men det är ju hans största hobby och det är väl bara att acceptera.


Förhoppningsvis ringer homestylings firman snart också och bokar in oss för ett möte. Bara 500 spänn för en konsultation. som hittat! Behöver få lite smågrejor och sånt fixat också innan våran mäklare kommer och värderar och tar kort inför annonsen och sådär.. Blir lite stressigt eftersom vi ska iväg till Portugal om 2 veckor också. Våran borådgivare pratade om att det skulle bli i början av juni och då är vi ju inte hemma. Förhoppningsvis så kan vi ju göra det efteråt. Golven ska slipas och köksluckorna ska bytas ut. Bland annat.


Nä, mat ska lagas, kropp ska duschas (inte så kul att gå omkring och lukta subway macka) och hem ska dammsugas.


Kanske skriver mer senare om jag hinner!


Adios amigos



(nästan 2200)


jaha.. inget blir visst som man planerar..


inget IFK på tvn idag.. homestyling firman ringde och sa att de kommer imorron så det blev till at städa rätt så noga, som tur var så hade vi dammat och tvättat o sådär igår så det var mest dammsugning och bortplockning v saker som vi fick göra idag.. men tid tog det! har hållt på sen klockan sju och vi blev precis färdiga.. puh!


popcorn lukten håller på att sprida sig här i lägenheten, fin pojk har poppat åt mig så att jag kan sätta mig ner i soffan och koppla av innan sängen kallar.. upp i tid imorron osså ju!


iof bra det där med IFK.. de förlorade ju med 1-3.. Anders Svensson hade visst gjort alla mål för Elfsborg.. rätt fräckt. där är väl en som är given i landslaget.. snart dags för kval matcher ju.. wee.. eller inte.. har blivit skadad.. =)


nä nu är det popcorn och komedi på tv:n..


C u later!

Av Emily - 21 maj 2007 20:22

Vad inaktiv man har varit.. men gissa om mycket har hänt?


heh..


idag har pojken och jag varit hos erik olsson , mäklar firman, på borådgivning. Vi har dessutom skrivit på papper och sådant inför försäljning. Så om allt går som det ska kommer våran söta lägenhet bli till salu i början av augusti. Nu gäller det ju bara att hitta nåt att flytta in i osså.. inte riktigt lika lätt kanske?!


Sen har vi vart och besiktigat våran bil. Inga problem som tur var så nu kan vi lägga ut även den till försäljning (är du intresserad av en chrysler voyager -9 så hör av dig) är lite för dyr för oss..


Sen har man ju gått och blivit befodrad (heter det så). Ska bli butikschef till hösten med allt vad det innebär (högre lön -wee) så nu ska man försöka fixa körkort tills typ september också. tur man har en snäll pappa som hjälper till där..


nä nu hinner jag faktiskt inte att skriva mer för min alldeles för söta mattias sitter och tittar på mig från soffan!


puss och god natt!

Presentation

Omröstning

Vilken är den bästa fyllematen?
 Pizza
 Hamburgare
 Kebab med mos
 Kebab i pita
 Halv/Hel special (gärna med räksallad såklart)
 Korv med bröd
 Inget av ovanstående

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards